Úvod do efektivní armádyEditovat

Tento článek pojednává pouze o pozemní armádě, nikoliv o flotile.

Pokud chce hráč útočit či bránit je dobré vědět, jaká armáda je pro to nejvhodnější. Není pak třeba při malých nájezdech zbytečně vysílat velkou armádu, případně při větších bojích ztrácet zbytečně velkou část armády, případně najímat velkou armádu, která bude neefektivní. Vše záleží na složení armády.

Dílna a vynálezyEditovat

Důležitým prvkem jsou vynázely (vylepšení) z Dílny. Někteří hráči zde bezhlavě vylepšují všechny jednotky, ovšem v praxi stačí vylepšit jen ty používané a poté Dílnu zbořit. Mezi postačující jednotky patří tyto:

  • Hoplit
  • Šermíř
  • Střelec
  • Dělo
  • Beranidlo
  • Gyrokoptéra
  • Bombardér
  • Kopiník (volitelně)
  • Parní obr (volitelně)

S nimi se pak bude odehrávat následný boj, který bude efektivní.

Druhy jednotekEditovat

Ve hře existuje několik druhů jednotek, podle nichž se odehrává bitva:

  • Hlavní linie
  • Křídla
  • Střelecká linie
  • Dělostřelectvo
  • Vzdušný útok (bombardéry)
  • Vzdušná obrana (gyrokoptéry)
  • Podpora

Průběh bitvyEditovat

Bitva probíhá následujícím způsobem:

  • Zaplní se bitevní pole dle maximální kapacity.
  • Nejprve vystřelí gyrokoptéry (současně na obou stranách), tedy pokud jsou k dispozici. Jejich útok je směřován na nepřítelské bombardéry. Pokud jsou nepřátelské bombardéry nemají žádné další životy (nebo se bitvy neúčastnily), zbytek útoku gyrokoptér se rozdělí nepřátelským gyrokoptérám. Nelze tak zničit gyrokoptéry, pokud má nepřítel ještě nějaké bombardéry.
  • Pokud v boji zůstaly nějaké bombardéry, pak zaútočí. Jejich útok je soustředěn do dělostřelectva, poté do střelecké linie, dále hlavní linie a na konec na křídla.
  • Pokud je v boji dělostřelectvo, pak útočí na hlavní linii a křídla.
  • Pokud jsou v boji křídla, pak zaútočí, a to nejprve na protější křídla, pak střelectvo, dělostřelectvo a nakonec na hlavní linii.
  • Pokud jsou v boji střelci, pak útočí na hlavní linii, dále na křídla a střelce.
  • Nakonec útočí hlavní linie, a to na nepřátelskou hlavní linii, pak střelce, dělostřelectvo a na závěr na křídla.

V dalším kole bitvy se opět doplní bitevní pole a celý průběh se opakuje.

Složení armádyEditovat

Jak už bylo naznačeno, pro efektivní boj je potřeba používat všechny druhy jednotek, a to ve vyváženém počtu. Vyvážený počet představuje jedno naplněné bitevní pole a k němu podpůrné jednotky v podobě kuchařů (30) a doktorů (taky cca 30). Více než 30 kuchařů v jedné bitvě nenajde uplatnění, ostatně ve většině případů jich postačuje 20.

Doktoři a jejich efekt na bitvu jsou sporní. Pokud hráč používá parní obry a nemá na křídlech armádu, pak doktoři bitvu neovlivní vůbec nijak, jelikož léčí jen lidské jednotky (u střelců je efekt taktéž minimální). Doktoři by podle všeho měli na konci kola bitvy doplnit životy zraněným jednotkám.

Kuchaři jsou ve větších bitvách nezbytní, jelikož se armádě v každém kole bitvy oslabuje morálka, kterou je nutné doplnit. Při vyprchání morálky je armáda rozpuštěna a příslušný hráč bitvu prohrává. 30 kuchařů by mělo zajistit 100% morálku v každé kole libovolné bitvy (ve většině bitev postačuje 20 kuchařů).

V síti Wikia

Náhodná Wiki